Perheaika on paras juhannustaika!

13.07.00



Jokaisella on oma tapansa viettää juhannusta. Joku lähtee ystäviensä kanssa mökille grillaamaan, joku on juhannuksena ulkomailla.. Minulle juhannus tarkoittaa laadukasta perheaikaa, kun vihdoinkin pystyn näkemään niitäkin, joita en ole nähnyt useita kuukausia. Yleensä meidän juhannuksenvietto yhdistyy minun serkun syntymäpäivään, joten juhlamme tapahtuu vuosittain Porissa.

Pori on minun entinen asuinkaupunki, jossa on silloin tällöin ihan kivaa käydä katsomassa kaikkia sukulaisia ja ystäviä. Perhejuhlat siellä ovat oikeasti ihan parhaita! Tätini joka kerta tekee paaaljon ihania ruokia, salaatteja ja leivoksia, joten kaikkien mahdolliset laihdutuskuurit loppuvat viimeistään silloin :D 



Mutta ylipäätäänkin koko Pori on niin täynnä minun lapsuusmuistoja. Esimerkiksi minun entisen talon lähellä huomasin puun, johon pienenä kirjoittelin kaikkea tyhmää kuten ihastuksien nimiä ja omia unelmia. :D En tiedä näkyykö ne kirjoitukset siinä vieläkin. Ensi kerralla pitää tarkistaa! Keskustassa ei varmaan ole yhtäkään sellaista paikkaa, josta minulla ei olisi jotakin muistoja. Tosiaan kaupunki on muuttunut aika paljon tässä viiden vuoden aikana, kun olen asunut Tampereella. Tuli uusia kauppoja, kahviloita, rakennuksia.. Niin tuttu kaupunki yhtäkkiä muuttui vieraaksi. Ehkä se on merkki siitä, että minun Porielämä jäi lopullisesti taakse. 



Perheen lisäksi Porissa on vielä yksi ihminen, joka takia palaan sinne uudestaan ja uudestaan: minun paras ystäväni. Ystävyys, joka on alkanut vielä yläkoulussa, on pysynyt yllä välimatkasta huolimatta tähänkin hetkeen asti. Nyt juhannuksenakin meidän oli ehdottomasti pakko nähdä ja kävimme yhdessä katsomassa juhannuskokkoa. Muuten se oli ensimmäinen kerta, kun menin katsomaan kokkoa! Ei se ollut kyllä mitenkään erityisen hieno, ja oikeastaan en juurikaan katsonut sitä, koska olin enemmän kiinnostunut ystäväni kertomuksista. Kyllä tästä tuli minun yksi parhaimmista juhannuksista ikinä!



Onneksi Porissa on myös sellaiset ihanat ystävät, joiden luona yöpyimme poikaystäväni kanssa. On se kyllä rentouttavaa välillä käydä juttelemassa niitä ja näitä ystävien ja sukulaisten kanssa, joita näen niin harvoin. Juuri sen takia rakastan perhejuhlia yli kaiken! Muistakaa viettää enemmän aikaa perheenne kanssa, koska se on todellakin sen arvoista! Hyvää juhannusta kaikille!

Valokuvaaja: Elena Klimova


You Might Also Like

0 comments

Sivun näyttöjä yhteensä